czwartek, 6 września 2012

Podwójne rozpoczęcie roku szkolnego

Będąc w Kaliningradzie 1 września, miałam możliwość zobaczyć rosyjskie dzieci rozpoczynające rok szkolny. Zdziwiło mnie to trochę, ale przypomniało mi się, że w Rosji chyba w ogóle mają taki system, że lekcje są od poniedziałku do soboty. 

Zwłaszcza dziewczynki były bardzo ładnie ubrane. Białe bluzki i ciemne spódnice, a we włosach wielkie białe kokardy. Wyglądało to bardzo uroczyście. Później takie dzieci z całymi rodzinami ustawiały się do pamiątkowego zdjęcia pod czołgiem, który znajdował się tuż przed naszym akademikiem, dlatego mieliśmy dobry punkt obserwacyjny. 

Do Polski wróciłam rankiem, 3 września i znowu trafiłam na rozpoczęcie roku. Tym razem widziałam autobusy pełne młodzieży, niekoniecznie odświętnie ubranej, wracającej ze szkolnych akademii.

Pierwszy raz trafiło mi się dwukrotnie w jednym roku być świadkiem rozpoczęcia roku i to w dwóch różnych krajach.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz