czwartek, 28 marca 2013

Panoramy Tallina

Być może kiedyś jeszcze napiszę coś o Rydze. Teraz przyszedł czas na stolicę Estonii.
Zauważyłam, że na aparacie mam całkiem sporą kolekcję panoramicznych zdjęć Tallina z różnych punktów, więc dzisiejszy wpis będzie poświęcony tylko im. Do bardziej szczegółowego opisu przejdę kiedy indziej.
Spacerując wzdłuż Bałtyku, można dojść do miejsca, z którego świetnie widać cały Tallin. Po lewej stronie widać też promy.
Miasto ma kilka punktów widokowych, szczególnie ładnie jest tam wieczorem.
Niestety mój aparat zupełnie nie nadaje się do robienia zdjęć nocą, zupełnie zmienia kolory albo zdjęcia wychodzą rozmazane.
Szczególnie widoczne wieczorem są podświetlone wieże kościołów, nowe wieżowce oraz światła w porcie.
Lubię miasta położone na wzgórzach, Tallin jest położony na niewielkim wzgórzu, co widać np. na poniższym zdjęciu.
Wzdłuż plaży przygotowana została ścieżka, po której można spacerować z widokiem na stolicę, niektórzy też tutaj biegają (nawet w zimie spotkałam sporo biegaczy, jedna pani nawet skakała na skakance).
Szczególnie podobają mi się zdjęcia, które udało mi się zrobić w porcie przy zachodzie słońca.
Chociaż byłam już zmęczona po całodziennym zwiedzaniu, warto było tam przyjść dla takich widoków.
Próbowałam też zrobić zdjęcie z budynku portu, ale brudna szyba zepsuła mój zamysł :)
To tyle, jeśli chodzi o panoramiczne widoki całego Tallina, następnym razem bardziej skupię się na poszczególnych atrakcjach estońskiej stolicy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz